Badanie satysfakcji pracowników

Ludzie stanowią kluczowy zasób i wartość firmy. Satysfakcja pracowników jest niezbędnym elementem ich motywacji, lojalności, efektywności oraz identyfikacji z wartościami firmy.

Badanie satysfakcji pracowników to narzędzie umożliwiające poznanie opinii pracowników, ocenę ich zadowolenia z pracy, diagnozę sytuacji w organizacji, rozpoznanie ewentualnych sytuacji konfliktowych oraz zebranie wiedzy wspierającej wprowadzanie potencjalnych zmian w zakresie usprawnienia zarządzania firmą, czy poprawy procesów.

Przykładowymi  obszarami badania mogą być:warunki pracy, atmosfera w pracy,  relacje ze współpracownikami i przełożonym, komunikacja w firmie,  zakres pracy i odpowiedzialności,  rozwój zawodowy pracowników,  polityka płacowa, polityka szkoleniowa.

W zależności od potrzeb i możliwości organizacyjno-technicznych badanie może być przeprowadzone w formie:

  • badania on-line,
  • badania ankietowego do samodzielnego wypełnienia,
  • wywiadów bezpośrednich,
  • indywidualnych wywiadów pogłębionych.

 

 
 
Copyright (c)2009 personnelpartner.pl & Kreator stron WWW eHost.pl